Monday, January 30, 2012

Ngugemi Prinsip


Cerkak dening F. Pancawati  Puji Rahayu



Esuk kuwi bocah kelas rolas sos telu pating brengok ana plataran sekolah. Swarane gawe geter ati. Bocah sos siji lan sos loro uga ana sing melu bengak – bengok. Critane, bocah – bocah mau padha unjuk rasa. Gandheng ana tontonan gratis, kabeh murid pada ndelok.
Kadya semut kang mambu aruming gula, sawetara wartawan kutha gita – gita nekani  keramean iku. Dheweke oleh pawarta anget lan narik kawigaten. Katrangan sithik saka sawetara bocah cukup kanggo bahan pawarto kang ngemot unsur 5 W + 1H.
Horeging swasana rada mendha rikala Kepala Sekolah metu kairing guru – guru. Sepi sauntara, kalodhangan iki digunake Kepala Sekolah kanggo menehi katrangan.
“ Bocah – bocah, coba gatekna, aku arep omong. Kowe kudu ngerti yen Pak Yadi arep pindhah anggone ngasta iku kersane Pak Yadi pribadi. Ora ana gegayutane karo aku….”
“Huuuu…!! “ Pambengoke bocah – bocah. Swasana dadi rame meneh.
“ Kula sedaya mboten pitados. Mesthi wonten menapa – menapa! “ celathune Anton ketua kelas sos telu.
“ Kula sedaya badhe mogok, umpami Pak Yadi kapindhah saking sekolah mriki “
“ Wis – wis. Aku saiki tak musyawarah karo dewan guru ngrembuk bab iki. Gage kana kowe kabeh mlebu kelas” Kepala Sekolah kanthi suara sora nggusahi bocah – bocah.
Bel kaunekake sanadyan wis jam pitu luwih telung puluh menit. Guru – guru kanthi alus nggiring bocah – bocah mlebu kelas.
                Kahanan mau mesthi wae ngganggu konsentrasi para murid. Atine guru – guru uga pada goreh. Ringkesing crita, bocah – bocah diulihke gasik amarga arep ana rapat sekolah mbahas kasuse Pak Yadi lan unjuk rasane bocah – bocah.

“ Pak Yadi, panjenengan sampun priksa ta yen kedadosan wau amerga panjenengan ?” Pangandikane Kepala Sekolah sengol. Atine Pak Yadi ndhongkol. Guru – guru megeng napas. Sepi. Pak Yadi meneng, merbawani. Sakwise unjal ambegan, “ Pak kula badhe medal  saking sekolah mriki amargi wonten dhasaripun. Sepisan, kula kuciwa kaliyan tumindakipun lare enggal engkang Bapak tampi wulan September kepengker. Lare menika murang tata, mboten trimah yen bijinipun abrit. Kepara ngancam. Kula mboten ajrih kaliyan ancamanipun. Kaping kalih, manah kula tansaya kuciwa malih rikala panjenengan nyarujuki tumindakipun lare menika” sora lan tanpa tedheng aling – aling ngendikane Pak Yadi.
Mbrabak pasuryane Kepala Sekolah. Socane mencereng. Kanthi swara abot paring pangandikan, “Pak, mboten ateges kula mbelani lare murang tata menika. Panjenengan kedahipun nglenggana. Lare menika sampun kelas pinten ? Menapa kita ing tembe mboten lingsem menawi salah satunggale murid wonten ingkang mboten lulus? Kadospundi mangke gotheke tiyang kathah? Sekolah kita ingkang sampun kasuwur lan pinitados masyarakat ngantos mboten lulus 100 persen? “ ngendikane Kepala Sekolah rumangsa bener.
Pak Yadi mlenggong. Ngendhelong rasa atine.
“ O… iki ta dhasare aku kudu nyulap biji ? Isin ? “ ngono panggrundele. “ Anake sapa sik bocah iki,  wo..lha anake pengacara kondhang. Mula Kepala Sekolahku gigrik “ Pak Yadi gemremeng sajak ngece.
“ Pak, kanggene kula, biji menika dipun gayuh karana pambudidaya. Sing kula biji niku usahane lare menika. Kula mboten tega menawi ngapusi para tiyang sepuh ingkang sampun pitados dateng sekolah kita. Pramila, murid ingkang  sregep lan telaten menika ingkang kedahipun pikantuk biji ingkang sae, mboten lare ingkang murang tata niku” rada sareh Pak Yadi anggone menehi argumentasi.
“ Cekap ,Pak! Kula samenika malah gadhah panyakra bawa ingkang awon. Wosipun, Pak Yadi mbujuk lare – lare supados sami demo. Panjenengan nabok nyilih tangan, leres ta ? Pedhes , landhep , lan sinis ngendikane Kepala Sekolah.
“ Brraaak ….! “Ora gelem kalah Pak Yadi nggebrak meja. Atine njola dituding Kepala Sekolahe. Miturut atine Kepala sekolahe kleru gedhe. Seprana – seprene  senengane nyulap biji. Nggawe biji palsu. Mula wis trep menawa saiki okeh dhokter palsu, insinyur palsu, pengacara palsu, lan kepala sekolah palsu.
Klepat, Pak Yadi metu saka parepatan mau tanpa pamit. Dheweke metu nggawa prinsip kang teguh nuruti laku kang dituntun ati nuranine.







                                                **********************************************************

No comments:

Post a Comment

Pages

Labels